300

... avagy a hősiesség igaz története!

 

Hatalmasnagy köszönet a VOX mozimagazinnak, amiért premier előtt láthattam e szemkápráztató, lenyűgöző és zseniális filmet!

 

Igennn! Ez az! Imádom! Teljesen el vagyok ragadtatva! Mélységesen hiszek benne, hogy az ilyen történetek ilyen lehengerlően eredeti megfilmesítésének céljából jött létre a mozi maga... és persze ezért, az ilyen filmekért volt igazán értelme feltalálni a vizuális effekteket!
A thermopülai szorosnál zajló csata minden idők legszebb hőstörténete. Ötödikes koromban hallottam róla először, történelemórán, és azóta megszállottja vagyok. (Úgy mellesleg az egész görög történelemnek is) E történet a Sin City szerzőjét, Frank Miller-t is hasonlóképpen magával ragadta. Így hát képregényt írt belőle. Nem is akármilyet. E képregény pedig Zack Snyder videóklip rendező fantáziáját ragadta meg, elhatározta hát, hogy filmet készít belőle. Közben elkészítette a Holtak hajnala című zombifilm remake-jét is, remekül, így már nem férhetett kétség ahhoz, hogy rendezőnk tud valamit. És bebizonyította! Zseniálisan eredeti filmet készített a történetből, hűen a képregényhez, és annak megfelelően a történelemhez kevésbé, ráadásul eme

apró tény egy pillanatra sem feltűnő, se nem zavaró). Szóval joggal lehet büszke rá.
Szokásom szerint a film nézése közben már az elején elkezdtem gyűjtögetni a kedvenc jeleneteimet, azonban ezúttal csúfos kudarcot vallottam. Az első negyed óra után annyi gyűlt össze, hogy inkább feladtam...
Plusz eszembe jutott egy apróság a Sin Cityből. Mikor Dwight jellemzi Marvot... igen! Mert ez az a hely, ahol Marv igazából elemében érezhetné magát! A véres csatamező, ahol baltával irthatná a népet! De hát nincs mit tenni, az az átkozott pechje, hogy rossz korba született.

Még egy kicsit a filmről: a látvány szemet gyönyörködtető, az Ötödik elem Jean-Paul Gaultier által tervezett jelmezei óta nem láttam ilyen szenzációs kosztümökeet egyetlen filmben sem, az operatőrt, Larry Fong-ot (Lost) szintén hatalmas dícséret illeti, csakúgy mint a film zeneszerzőjét, Tyler Bates-t (Holtak hajnala).

A színészek pedig egytől egyig kiválóak. A Leonidász, spártai királyt megtestesítő (nem alakító!), Gerard Butler minumum Oscar-díjat érdemelne (legalábbis, ha Russell Crowe kaphatott, akkor mindenképen, szerény véleményem szerint Butler Leonidászként "simán" lemossa Maximust). Lena Headey, Gorgó királynéként szintén egészen kiváló. Aztán ott van még a sötét oldal, Leonidász ellenpólusa, a magát Istennek képzelő perzsa király Xerxész, azaz Rodrigo Santoro (Lost, Igazából szerelem) brutálisra mélyített hangjával és ruha helyett hordott arany testékszereivel, nomeg Dominic West szintén ellenlábas szerepben, bár nem a csatamezőn, hanem Spártában, politikai hadszíntéren. Nem találok jobb jelzőt, azt hiszem most írom le huszadszor, de ZSENIÁLIS film.

Úgyhogy szerintem, 300%!!!

Write a comment

Comments: 0