HANNIBÁL ÉBREDÉSE

... avagy Hannibál: Kezdődik!

 

Ismételt köszönet a VOX mozimagazinnak a premier előtti vetítésért.

 

Immár huszonegy éve követhetjük nyomon a mozivásznon is kannibál Hannibál véres kalandjait. Megismerhettük bűneit, börtönéveit, "követőit", megtudhattuk mire képes, de egészen ezidáig nem tudtuk miért és hogyan is lett azzá, ami. A Hannibál ébredése erre ad választ, ezúttal Anthony Hopkins nélkül, hiszen annyi smink a világon nincsen, hogy róla elhiggyük, a húszas évei elején jár. A főszerepet így hát a mindössze 22 éves francia Gaspard Ulliel (Hosszú jegyesség) vette át. Nagyon szeretném iten most őtet megdícsérni. Én, bár nem vagyok véresen habzó szájú Lecter-doki fan, mégis nagyon nagyon meg voltam elégedve azzal, amit láttam. Ahogy Anthony Hopkins puszta látványától görcsbe rándul a gyomrom, (ez alól csak a Ha eljön Joe Black kivétel), úgy e filmben Gaspard Ulliel tekintetében is ott bujkál az ördög.

A film egyébként magában hordozza mindazt, ami az eddigieket is jellemezte és amin az eddigiekben szörnyükdödhezzünk. És rá is tesz még egy lapáttal.

Amikor egy katona közeliben, nyersen és még tollasan a fogaival tép szét egy madarat... nos, azt hiszem magabiztosan kijelenthetem, hogy minden idők egyik leggusztustalanabb filmszcénáját láttuk. Mindezt még a film elejefelé, amolyan bemelegítésképp. Hála égnek, ennél durvább már nem is lesz később sem de azért ahhoz így is bővel elég volt e jelenet, hogy egy életre a retinámba égjen. Brrrr....

A film rendezői székébe ezúttal Peter Webber ült, akitől legutóbb a Leány gyöngy fülbevalóval című kosztümös filmben gyönyörködhettünk, csodás

díszletekkel, meg Colin Firth-el, Cillian Murphy-vel (igaz, ő csak egy kisebb mellékszerepben) és Scarlett Johnassonnal. Tehát igencsak nagy váltás, ha nem tekintjük, hogy a kettő közt rendezőnk még bevállalt ey Sírhant művek epizódot, talán amolyan bemelegítésképp. Mindenesetre remekül megbirkózott Hannibállal is, én kissé nehezen hangolódtam rá a hangulatra a film elején, de az első negyedóra utn, már minden ment simán. Egészen bele is feledkeztem... különösen Rhys Ifans (a sátán fattya :-))) által játszott nagyon gonosz karakterbe és ugyebár kannibál Hannibálba, azaz Gaspard Ulliel-be.

Szintén említésre méltó Gong Li (Lady Murasaki Shikibu) és Dominic West (Popil felügyelő) alakításai, akikben én Clarice Starling és Will Graham karaktereit látom "kettéosztódni." Főként Clarice-t. Mint nő és mint nyomozó. E film esetében, a nő egészen közel kerül doktorunkhoz, mondhatni, valamiféle lelki társsá "lép elő".

Szóval, összefoglalva, nekem tetszett a film. Kellően Hannibálos, azaz brutális volt, és többnyire teljesítette, amit vállalt: bemutatta sorozatgyilkos dokink elméje megbomlásának okát, a sötét múltat.

Szerintem 85%!

Write a comment

Comments: 0