VÉRES GYÉMÁNT

...avagy a nő legjobb barátja!

 

A Moulin Rouge! óta mindenki tudja, hogy a gyémánt a nő legjobb barátja... jelen film világa azonban jóval sötétebb a párizsi mulatóénál. Bár ugyanúgy vörös, de inkább a vértől, minntsem a szerelemtől. Úgy tűnik a gyémánt vonzza a vörös színt.

Be kell valljam, általában nem szoktam szeretni Edward Zwick filmjeit. A szenvedélyek viharábant ugyan nagyon szeretem, főképp Brad Pitt miatt, persze, de sem a Szükségállapot, sem Az utolsó szamuráj nem tudott lekötni. Utóbbi első negyvenöt percét szinte végigröhögtem, aztán a DVD helyett inkább a Jóbarátokat néztem (akkor még az HBO-n volt). Azonban a Véres gyémánt végre ismét egy kedvemre való film!

A főszerepben nagy kedvencem, Leo diCaprio. A Titanic már ezerszer is megbocsátva, talán az egyedüli olyan rajongója vagyok, aki nem akkor "szeretett bele". Szerintem A partban sokkal meggyőzőbb volt, és kimondottan jó! Azóta a Titanicon is átvergődtem magam egyszer, ott is jó volt, de... nagyon szeretném, ha végre megkapná a zoszkárdíjat, igazán megérdemelné. Nagyon, és mostanában egyre inkább dühít az akadémiai díjkiosztó kiszámíthatósága.

És nem a jóféle. Pölö ezen az eddimörfi dolgon egyenesen nem tudom túltenni magam. Már most biztos, hogy ki fogok borulni. Nem értem, miért nem képes az Amerikai Filmakadémia önnállóan gondolkodni!!!???

Nyja... a dünhöngést félretéve, inkább méltatnám egy kicsit a Véres gyémántot. Miért? Mert tetszett, annak ellenére, hogy nem szeretem az

akciófilmeket, pedig ez aztán az, mégpedig a javából! Véres, brutális, olykor megpróbál igazán elgondolkodtató is lenni, de ennek legfőbb eszköze ismétcsak főként a képi megjelenítés.
Egy újabb lecke az erőszak hiábavalóságáról, az emberi természet sötét oldaláról. Ismét csak feltevődik a kérdés: miért tesszük ezt egymással?

A színészek kiválóan interpretálják kissé talán sablonosnak tűnő karaktereiket. Leonardo diCaprio, a vérbeli kalandor, akiről már az első perben láthatjuk, hogy ő ezt a filmet nem ússza meg élve, mégis képes színt vinni Danny Archer szerepébe. Jennifer Connelly (akiről továbbra is fenntartom véleményem, miszerint nem jó színésznő) ezúttal a bátor, vakmerő, "sosemadomfel" újságító archetípusa; Djimon Hounsou pedig a csak a családjáért aggódó afrikai férfi, a gyémánt megtalálója. Ő is megérdemelné a zoszkárdíjat.

Jól megcsinált film így összességében, mindenképp érdemes beülni rá. Szerintem 80%!

Write a comment

Comments: 0